Vinkkejä näytteilleasettajille

- Mitä Sinun tulisi huomioida kun esiinnyt messuilla

massguru

10 VINKKIÄ "MESSUGURULTA”


1. Analysoi kohderyhmäsi. Ovatko he tuotteidesi/palveluidesi käyttäjiä vai ovatko he potentiaalisia ostajia? Näillä kahdella kohderyhmällä on eri tarpeet.


2. Mukauta henkilökuntasi tavoittelemasi kävijöiden mukaan. Valitse sosiaalinen ja seurallinen osastohenkilöstö kun kohteesi ovat ostajat. Kun tavoittelet käyttäjiä, oikea henkilöstö tuntee tuotteen/palvelun yksityiskohtia myöten.


3. Montako kävijää haluat kohdata? Kuinka kauan haluat tapaamisten kestävän? Vastaukset näihin kysymyksiin antavat samalla viitteitä siitä kuinka suuri osastosi tulee olla ja millaisia kalusteita tarvitset osastollesi asiakastapaamisia varten.


4. Vältä esteitä osastollasi. Vain pieni askelma saattaa johtaa siihen, että kävijät jäävät osastosi ulkopuolelle sen sijaan että tulisivat keskustelemaan kanssasi.


5. Kutsu kävijöitä osastollesi! Tämä kasvattaa mahdollisuuksiasi tavata juuri sitä kohderyhmää ja niitä henkilöitä joita oikeasti haluat tavata.


6. Aloita keskustelu avoimella kysymyksellä kuten ”Miten voin auttaa teitä?” tai ”Mitä odotat näiltä messuilta”?


7. Kunnioita kävijän henkilökohtaista aluetta. Pidä käsivarren pituinen alue itsesi ja kävijän välillä. Kysele ”avoimia” kysymyksiä heidän tilanteestaan ja tarpeistaan.


8. Kuuntele enemmän kuin puhut. Se saa kävijäsi tuntemaan itsensä tärkeäksi!


9. Älä käytä liian monia myyntiargumentteja, koska se saattaa tehdä tilanteen vaikeaksi muistaa ja sekoittaa helposti faktat.


10. Ota kävijöihin yhteyttä viimeistään 3 viikon kuluttua messuista. Sen jälkeen on liian myöhäistä.